Livsnjutar filosofi

Jag försökte ta kort på en fjärill men den ville inte sitta still. När jag kom ner till tjärnet så har isen släppt vid kanterna och jag kan se vattnet under för första gången i år.
Det luktar varmt träd som det gör på sommaren och solen steker som bara busen, är det för att det är rekord tunt ozonlager över skandinavien eller är det för att jag har svart jacka, eller har det helt enkelt bleve vår nu?
Det flyger en fluga och en fjärill runt mej och jag hör fåglarna kvittra. Är det inte underbart? Nu saknas bara helt öppet vatten, grönt gräs, gröna träd, färgglada blommor och ett dopp i vattnet, bara ca 2 månader kvar tills första doppet.
Men det kommer det med och hittills verkar livet underbart.
Jag önskar jag fortfarande bodde här så att jag kunde vara här hela tiden. Det luktar underbart utanför centrum och bortanför all tinande hundskit, avgaser och asfalt.
Hur kan folk vara deprimerade? Har dom aldrig upplevt den svenska våren och sommaren?
Finns det ett yrke som heter livsnjutare? Jag skulle bra gärna vilja få pengar bara av att finnas till och njuta av livet. Några tips?
Och nu får jag inse att jag skulle ha tagit med den andra kameran eftersom det är en fjärill som flyger runt mej och sitter på bra ställen men inte såpass bra att jag kan ta kort på den med den kameran jag tog med. Jag hör även en örn eller något sånt och kommer inte den och sätter sej nästan framför mej så blir det inget kort. Därför är den andra kameran så bra för den har bra zoom och bra upplösning. Dom bittre sanningarna här i livet i ett i-land.
En annan bitter sanning, när det är molning är det vindstilla, när det är sol, ja då blåser det storm.
När jag bodde i Karlstad så trodde jag att det var i en stad jag hörde hemma men när jag sitter här inser jag att det är på landet jag ska va, där är det tyst och lugnt. Fåglarna får kvittra i fred, om dom inte blir uppätna, det luktar rent och man kan bara finnas. Tänk om man kunde tjäna pengar på det man mår bra av och gillar.
Som dom sjunger i den kända låten av John Denver, "Country Roads, take me home"
Och alla sagor har ett slut och här avslutar jag den här men livet fortsätter.









Kommentarer
Postat av: Vinzz

Va himla gulligt! :)

2011-04-15 @ 11:41:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0