Årstiderna: sommar

Sommaren, yum! Denna underbara årstid som jag alltid ger ros och väldigt lite ris.

Midsommarlomster i solskens snår, jag plockar och sätter i nytvättat hår..... Ni förstår poängen.


Klöver, som min kanin Pluttan älskade, fina blommor i olika färger.


Gröna ängar och oanvända sängar.
På sommaren är jag hellre ute hela nätterna än att ligga hemma.


Ja va är det här för blomma? Jag har i alla fall ingen aning, men fin är den.


Många fina bilar håller sej ute.


Det är cruising i stan och alla fina bilar åker omkring och folk är fulla. Den här bilden är från i somras när det va cruising, då samlades det en hel del fina bilar hos min morbror som är plåtslagare och som har sloge till en och annan motocykel och bil.
http://www.rhmetal.se/


Är det inte härligt med raggarkultur?


Och bäst av allt är väl att man kan hoppa i vattnet när man känner för det. När jag badar vill jag inte gå upp. Jag gillar att dyka och va under vattnet också, underbart. Så tyst.

Sommaren bjuder på massa härlighter. Sol, värme, bad, fester, bilar, färger och ljud.
Nätterna existerar nästan inte när solen är uppe i stort sett dygnet runt.
Vattnet är varmt och glassen är kall.
Sommaren is the thing for me, skulle man ju kunna säga. Vad skulle jag göra utan den här underbara årstiden?
Så mycket dofter. Nyklippt gräs, blommor, en del stör sej på pollen, men inte jag (peppar peppar ta i träd).
Killarna går utan tröjor och jag kan ha shorts och visa mina tatueringar.
Sommar regn, det luktar alltid rent efter em ordentlig regnskur och visst är det underbart att sitta inne och lyssna på regnet om man har plåttak? Det har visserligen inte jag längre men det hörs ändå. Det är skönt att va ute när det spöregnar också. Man kan se regnbågar och man kanske inte ser nåt alls om det regnar riktigt mycket. Underbara saker. Det enda jag inte gillar med sommaren är ormar och fästingar (tror jag har nämnt det tidigare också).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0