Dikten till Rolf

Rolf du fyller nu 50 år
och fortfarande på plåt du slår
En bil hit en motorcykel dit
nån gång kanske du missat en bit
Kanske du kan göra mej ett transformers märke
annars finns risken att jag emigrerar till Närke
I hela ditt liv har du gillat plåt
och du har då jobbat hårt
Det är inte alla som kan säga att dom är bäst i Svealand
och typ med kungen skakat hand
Nej det kanske va hitte på
men du har väl tappet en hammare på din tå?
Du är nog den enda plåtslagare med en plastbil
och en gång glömde du ju det där med att köra med stil
Vad var det du såg?
var det en utklädd påg?
Bilen gjorde i alla fall att du fick napp
får jag låna den och köra i kapp?
Fru och barn du har
ett riktigt vackert par
Men nu åter till saken
försök hålla dej vaken
Nu blir du ju 50 år
och dessutom med kittliga tår
Du behöver inte oroa dej
det blir inga hyss från mej
Hoppas du gillar dikten
den kommer med systerdotter plikten
Nu hoppas jag du har
ett rakt och ärligt svar
Du som min morbror är
tycker du att jag är sär?
Fundera på det en stund
medans du tar din middagsblund
Ja må du leva i hundrade år
och alltid med kittliga tår
Grattis till dej
från the one and only mej.


Grattis på födelsedagen Rolf =)

http://www.rhmetal.se/

Kommentarer
Postat av: Winzz

Hahaha va fiin!! :D Jättedöcktitt Emelie! :D

2011-02-15 @ 11:46:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0