Poliser

Det är poliser i Årjäng nu igen, det är ju roligt. Jag va nervös i början när jag hade körkort när jag blev stoppad av poliser men nu har det gått över för jag har bleve stoppad 11 gånger (tror jag det är) sen jag fick körkortet till denna dag. Jag fick körkortet 12 September 2008 så det är några gånger men jag är chaufför åt folk ganska mycket så inte så konstigt om jag blir stoppad kanske. Det är ju inte alla gånger jag har hamnat i körkort och nykterhets kontroll utan jag har bleve stoppad en gång när jag mötte en polis i Karlstad och han sa att jag hade fel ljus på och en annan gång i Säffle så sa polisen bara till mej att kör du förbi här en gång till så får du 1000 spänn i böter.
Jag har även stoge still en gång så kom polisen och frågade vad jag gjorde, och då väntade jag på en.
Roligaste gången va nu senast när jag precis hade kört hem dom jag körde åt och åkte hem och dom kom och körde upp bakom mej när jag hade ställt ner mammas bil så fick jag blåsa och visa körkortet, första blåsgrejen gick i sönder men andra höll och bilen och jag va gilttiga.
Kanske skulle dra ut och jaga en 12:e? gång?


Polisen i körde förbi oss när vi va på väg till Sthockholm med lastbilen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0