Vinternatt

Nu när jag åkte hem så var det ganska kallt ute och det va frost på bilen, det får mej bara att längta mer och mer efter våren och sommaren. Då behöver man inte frysa, man behöver inte skrapa rutorna på bilen, vänta på att bilen ska bli någorlunda varm så att man slipper skaka och få köldskador på händerna av en varm ratt, och det är ljust mycket längre och det blir mer hemtrevligt utomhus.
På sommaren så kan man bara gå ut och starta bilen och åka iväg och man bränner händerna på ratten och det är väl underbart? Mycket skönare än att sitta och frysa och ha fläkten på hösta värmen, men kan bara veva ner rutorna. Yum!
Jag är som sagt mycket mer för sommaren och det lär märkas i mina inlägg.
Därför tänker jag lägga upp lite mer sommarbilder så här en kall vinter natt. Enligt aftonbladet så är väl våren på väg eller något sånt, vet inte, men jag hoppas det. Snart tinar i alla fall vattnet upp och isen försvinner och allt känns större och inte så instägt och blommorna börjar växa och naturen vaknar till liv. Men en sak jag klarar mej utan på sommaren är ormar och fästingar, äckliga djur.
Men man ska tänka positivt så jag får tänka på det jag gillar med sommaren.

Längtar tills jag kan dyka i här igen men får nog vänta till Maj/Juni så att jag inte fryser ihjäl.


En fin blomma som vi har på balkongen och som tyvärr ser helt stendöd ut nu, helt brun och trist.

Det är också ganska tråkigt med vintern att allt är grått, vitt, svart och brun och tråkigt. Sommaren är ju grön och skön, då är det mycket färger.


En annan sak som är dåligt med vintern är allt salt som dom har på vägarna som förstör bilarna och att det blir så halkigt och när det blir varmare så blir det slaskigt och jobbigt.
Nu när jag sitter och tänker på blommor och bin (bokstavligt talat) så kom jag på en bild som jag måste lägga upp men det får vänta till ett annat inlägg så att jag har något mer att lägga ut.
Och så skrev jag en dikt igår när jag drack lite som Frida tyckte att jag skulle lägga ut men jag måste nog ändra lite på den, och den är ju på skämt, måste bara påpeka det. Jag påminner om det när jag lägger ut den.
Jag måste börja skriva ner alla dikter jag skriver till folk också så att jag har kvar dom för dom är roliga att läsa efteråt med och det är ju kanske inte alla som blir sparade.
Nu har jag skreve mycket, kan ju inte va roligt att läsa nu längre så jag ska säga god natt.
Kanske skulle börja lägga ut dikter här?

;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0