Romantiken, vart är den?

Ja vart har romantiken tagit vägen? Finns det ingen som uppskattar dom lilla små gesterna i livet som gör allt mycket roligare, härligare och mer romantiskt?
Det kanske finns massa som gör det men ingen visar det.
En blombukett, en liten lapp med ett kärleksfullt ord, eller en dikt, eller ett sms om man inte är på samma ställe. Hur många lyser inte upp om dom ser ett meddelande eller en lapp där det står "du är underbar", "du är så fin när du sover", "jag saknar dej", "jag vill vara med dej".
En fin middag med levande ljus, fin musik och god mat, kanske till och med bara en pizza, men en middag i hemmet, bara ni två, efter en lång dag på jobbet, eller en lång vecka, en fin lördagskväll?
En mysig frukost på sängen med en liten ros på brickan.
Ett mysigt bubbelbad med levande ljus och fin musik och sen bara lägga sej till sängs och hålla om varandra, pussas och prata eller bara ligga och kramas, bara finnas där.
Det finns inte många Romeo Montague, Lorenzo Bartolini i Letters to Juliet, Noah Calhoun i The Notebook, Mr.Darcy i Stolthet och Fördom eller Mr.Big i Sex and the City.
Vart finns alla killar med passion och en romantisk sida? En kille som aldrig glömmer något och alltid finns där.
Har dom dött ut? Det verkar så.


Tänk att få en bukett med handplockade sommar blommor.
Någon har lagt ner tid på att fixa fram lite fina blommor.
Det vill jag ha till sommaren. Får nog plocka mina egna blommor då men då vet jag att någon älskar mej och är romantisk, och det är ju jag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0