Fiskare

Jag och Frida var och fiskade i söndags och i måndags kväll och vi hade fisketuren med oss.
På söndan fick Frida 3 fiskar som man kunde ta med sej hem och en som vi slängde i, jag fick två, en släppte på väg upp ur vattnet och den andra va för liten så den fick simma iväg.


Det här är fiskarna vi fick med hem på söndan. Den stora, till vänster, hade en lite rolig överraskning i magen också.


Den hade nämligen en liten kräfta i magen.

I måndags så hade vi större fisketur, vi drog väl upp en 12-14 fiskar eller något, men en del va för små så dom fick hoppa i igen, det va fiskar på kroken och naffsade hela tiden men dom bet inte hela tiden, bara nästan. Nästan hela tiden så sa Frida jag har napp och speciellt när jag försökte sätta på en mask på kroken.
Jag fick en jätte liten fisk som jag inte ens brydde mej om att rensa för att den va så liten men jag kunde inte slänga i den igen för den hade fått kroken genom ögat. Jag glömde ta kort på alla fiskarna innan jag började rensa men det va 10 stycken.


Där är den lilla fisken jag fick, ungefär lika stor som flötet, kändes elakt att jag dödade den när den va så liten men den hade ju kroken genom ögat.

Det blir nog lite mer fiske under sommaren för det va ganska mysigt.

=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0